Gode tryksager digitalt

Det startede i det helt små, da jeg for et par år siden begyndte at stå for udlejningen af nogle sommerhuse i det område, hvor vi selv bor hele året. Med det helt små mener jeg et enkelt sommerhus, som en af mine venner gerne ville begynde at leje ud, men ikke selv rigtigt vidste, hvordan han skulle gribe det an.

Så jeg tilbød altså at hjælpe ham og lagde billeder og beskrivelse af hans hu ud på min private hjemmeside. Det gav hurtigt resultat, så huset den første sæson var udlejet i hele 11 uger til min vens store begejstring.

Den succes fik flere andre sommerhusejere i området til at bede mig også agere bureau for deres udlejninger, og da jeg var gået på pension og havde god tid, gik jeg med på spøgen. Siden er flere huse kommet til, så jeg nu administrerer udlejningen af 18 huse.

Det har naturligvis også skabt behov for lidt professionalisme i mit bureau. Jeg startede med at få lavet en stor stak visitkort, der gør opmærksom på udlejningen. Dem placerer jeg rundt om i lokalområdet, hvor det nu kan lade sig gøre, og det har bestemt også givet bonus.

Men jeg fik på et tidspunkt ønske om lidt mere tilbundsgående markedsføring også udenfor internettets rammer, for jeg kunne konstatere, at en ganske pænt stor del af udlejning kom i stand via andre kanaler, som man godt kan tillade sig at kalde tilfældigheder. For eksempel at nogle stykker henvendte sig til mig, fordi de havde set mit visitkort på en nærliggende tankstation, hvor jeg havde fået lov at lægge en lille stak på disken.

Jeg designede selv nogle små foldere med beskrivelser af sommerhuse i forskellige størrelser og prisklasser. Også dem placerer jeg i butikker og andre steder, hvor det kan være relevant, og de har nu afløst mine visitkort de fleste steder.

På de gode sommerdage er der mange badegæster ved stranden i vores område, og de kommer selvfølgelig alle sammen kørende i bil. Det var faktisk min kone, der fik den ide, at jeg skulle få lavet nogle flyers til at sætte under vinduesviskerne på bilerne, for hvis badegæsterne er begejstrede for vores dejlige strand, kunne nogle af dem måske også være interesserede i at leje et sommerhus i området.

Det gjorde vi så, og min kone hjalp gerne til med at sætte de mange flyers på bilerne, så vi kom endnu længere ud med vores budskab. Er du i tvivl om, hvad en flyer er? Se en forklaring her: http://www.jensenprint.dk/produkter/flyers-og-losblade/

Mit lille udlejningsbureau er nu så etableret, at vi er begyndt at få tilbagevendende lejere. Vi har hyret et rengøringsfirma til at stå for rengøringen af husene, for det gider jeg ganske enkelt ikke. Mit arbejde består i at indgå lejeaftalerne med kunderne, modtage lejebeløbene fra dem og så sørge for at få sendt nøgler til husene ud til kunderne, så de kan ankomme til huset, når det passer dem.

Erfaringen har lært mig, at jeg er nødt til at ofre ordentlige boblekuverter til at sende nøglerne i, for almindelige kuverter går for let i stykker, hvis der er nøgler i dem. Og nu skal jeg tage hul på næste projekt, som er uddannelse af mine folk, og til det skal jeg jo også have trykt en del kursusmateriale.

Disclaimer

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *